SKRIVET: 2012-10-30, kl 16:06:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Snart 2barns mamma..

Hallå där, länge sen jag skrev nu som vanligt, :) men nu tänkte jag skriva lite.. Som typ alla vet så är jag snart två barns mamma, och det känns otroligt bra. Lite skrämmande måste jag säga med tanke på att jag för mestadels är själv, då Alex är mycket i Vga. Men jag vet att barnen kommer få det bra oavsett vad, jag har som sagt valt att ha två barn och det betyder för mig att ta mitt ansvar med eller utan någon annan runtomkring, nu är jag redan i vecka 37 fyller 20 om tre dagar och blir mamma igen om ca 22-23 dagar, haha sen blir det att "knarka" preventiv medel. Två barn o inga mer det har jag alltid sagt, men men för övrigt så funkar allt bra, har väldigt ont i bäcken benet o känner mig tung. Men jag tar mig igenom dagarna ändå. Alicia går på dagis 15timmar i veckan o utöver det så spenderar hon tid med sin mamma, det känns rätt skönt att det bara är 15 Tim tre dagar i veckan, för då får man bråka med henne lite hemma med:p var förresten hos min bm igår och allt såg bra ut, våran lilla ligger med huvudet ner och växer som den ska, och jag har inte samlat på mig massa vätska o så, så ja har bara gått upp gravid kilon (7kg) vilket för mig känns otroligt bra, jag är som sagt bara 20 och vill inte ha totalt förstörd kropp;) nu är det ju inte så att ja går o bantar eller nått utan jag har helt enkelt bara gått upp så pass lite denna gång! :-) vad skulle jag mer säga.. Hmm jo var på Ikea i fredags, och handla hem lite inredning, och jag måste säga att jag är otroligt nöjd, blev sängkläder till barnen även ny spjällsängsmadrass till Alicia och leksakskorgar o egen liten fåtölj till hennes rum, vardagsrums matta osv osv, jag är nöjd iaf o det är ju huvudsaken;) nu över till förlossning, hur f*n ska det gå haha^^ det går säkert skit bra alltså men ni anar inte hur rädd jag är .. Jag ska alltså få ut en stor bebis mellan mina ben, i mina ögon går inte det riktigt ihop men tydligen är vi ju gjorda för detta, vill ha det gjort men ändå inte ^^ sen har jag börjat tveka lite med, dom sa att det såg ut som en tjej, men typ alla säger att jag har en "pojk" mage :0 tänk om det är en pojk? Vem vet, inte jag iaf. Oavsett vad så skulle jag bli lika glad så länge han/hon är frisk. Men detta velande har iaf slutat med att jag har packat en neutral bb väska. Som då innehåller mest grått o vitt haha.. Ifall ifall, blir det en liten flicka så vill jag att hon ska heta Minella :) o en pojke en liten Alvin :) spännande! Tänkte återgå till min vardag nu som en höggravid mamma ;) så nästa steg blir att diska o dammsuga.. Ska börja skriva här lite oftare känns skönt o få skriva av sig, men nu får ni/du ha en bra kväll:-D pusssar ifrån nettan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: