SKRIVET: 2012-11-12, kl 21:04:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

11 dagar till bf

Hello! Har lite tråkigt så tänkte skriva lite här! :)
Har nattat Lill hjärtat för en stund sen, så nu sover hon gott.. Just nu ligger jag i sängen o det är jag förtjänt av, usch va ja stressar o fixar hela dagarna trotts att ja har så förbannat ont, nu är det om några timmar bara 10 dagar kvar till bf och ska ja vara ärlig? Dom här tre dagarna som vart nu har nog vart dom värsta i mitt liv. Har så sjukt ont typ hela tiden, det går väl Max en timme på en hel dag då ja kan säga att ja inte har någon smärta, men en timme på 24 timmar är ingenting. Och jag känner mig så fruktansvärt sur från ingenstans flippar jag, nu menar inte ja slår sönder saker utan jag ändras från att vara glad till skit sne på två sekunder. Jag känner ju själv hur tråkig ja måste vara o lyssna på hela dagarna, men snart är bebis här o då hoppas ja att även humöret är över. För ja tror det är smärtan som gör mig så sur, kan ju knappt gå vissa stunder vaknar även på natten o måste gå upp o sätta mig en stund o sen ta mig in till sängen för att somna om, just nu känner jag mig inte alls rädd för att föda. Jag känner mig redo o jag känner att de får göra hur ont som helst, hellre kraftig smärta i några timmar än smärtor som hindrar mig från att vara normal 24 timmar om dygnet. Ja klagar lite nu va? Men ni får stå ut för sen har ja inget att klaga på ;) undrar lite hur Alicia kommer att reagera på en bebis här hemma, men som det känns nu så tror jag att det kommer att gå bra! :) idag har ja städat städat o städat, det är de jag gör hela dagarna, sopa rent hela lägenheten idag och diska o torkat bänkar o fixat tvätt osv, ja har jätte svårt att bara ligga även fast ja har ont o även om jag skulle behöva det, har nån tvångstanke eller nått tror ja för ja måste ha kliniskt rent i mitt hem, ställer någon nått på fel ställe gnäller ja, de får inte ligga saker framme som inte hör till i mitt hem, man får inte böka runt i soffan för kuddarna får inte ligga hur som helst, skorna får inte stå hur som helst i hallen. Man ställer inte disk på bänkar/disk bänken utan isåfall i slasken, man sköljer av sakerna efter sig osv osv. Detta är mitt största problem just nu jag börjar själv tycka att det är jobbigt . För ja får panik när Alicia röjer runt med, hon är ett barn men ja springer o plockar upp allt hon drar ut hela tiden typ. Och Alex ojojoj det är han som får höra allt o ja tror ärligt att han börjat undra vad ja är för nått egentligen xD men de skiter ja i haha.. Men det jobbigaste av allt är att mina städ nojor och mitt kontroll behov av att allt här hemma ska va i sin ordning och på mitt sätt är det inte det blir ja sur o jätte stressad. Jag känner till o med ibland att ja skulle vilja att alla bor ute på balkongen eller nått så att ja kan få ha hemmet rent och på mitt sätt. En hemsk tanke men det är sant. Hatar stressen o paniken när man har besök o ser hur saker här hemma flyttas o inte är i ordning.. Hm Gud va ja tjatar om de nu då, ;) men skit samma skriver snart igen o skriver ja inte mer innan bebis så skriver ja självklart en förlossnings berättelse sen! :) puss o hej <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: