SKRIVET: 2011-03-25, kl 15:06:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Alicia är här :D :D

hejsan alla :d
nu är hon är mitt lilla hjärta, hon kom exakt för en vecka sen den 18/3-2011
det blev kejsarsnitt, o som alla vet så var ja livrädd innan ja tänkte nu e det kört haha,
men jag kan säga så här att ja var rädd i onödan för det var en otroligt häftig upplevelse ska ja säga, man kände inte ett skit, o dom var hur trevliga som hellst inne på operationen,
min mamma var med mig eftersom att alex inte klara av att se mig bli opererad o det är helt förstårligt,
vart ska ja börja, den 18/3 var det då dags för kejsarsnitt, jag sov hos mamma den natten för att kunna sova i lugn o ro o hon kände att hon ville ha mig där så vi kunde prata osv innan det var dags,
iaf jag vakna av mig själv o hörde radion i köket mamma skulle väcka mig kvart i sju o själv skulle hon upp vid sex tiden, så jag tänkte jaja va bra hon e vaken så då måste kl vara runt sex så jag går upp, där sitter mamma o dricker kaffe i mörkret med några tända ljus, hon gör alltid så det är hennes egna tid på morgonen ,
men men ja sa god morgon o fråga va kl va och kl var fem haha, mamma hade vaknat runt 4 o kunde inte somna om och ja var pigg vid fem, det va antagligen pga vad som skulle hända den dagen, ja o mamma var iaf vakna o satt o drack te o kaffe, sen var det dags att åka vid kvart över 8 .
vi kom in på sjukan o dom gjorde sån kurva på alicia, sen fick vi ett rum där dom satte in dropp o kateter eller va det heter, jag var i chock fattade inte vad som hände men ja kände oxå konstigt nog ett otroligt lugn inom mig , snart är hon här var det ända ja tänkte, jag fick iaf klä av mig helt sätta på mig en "rock" o ta ut alla mina percingar o ta av mig mina smycken, sen var det dags dom körde mig till operation o mamma var med då från hela början, ja kände mig tom visste inte om ja skulle skratta eller gråta , ja frågade när vi kom ner till operation om man får något som lugnar en men det fick man inte,
väl inne på operation så la dom över mig på operations "bordet" och alla var hur trevliga som hellst, dom var nio st plus mamma där inne då var det narkos läkare osv, när ja såg rummet blev ja en aning skraj det va verkligen som på film kallt o en speciell lukt. dom la mig på sidan o skulle sätta bedövningen i ryggen på mig ja hatar sprutor men ja kände mig fortfarande otroligt lugn, dom sa att ja skulle böja ryggen som en arg katt haha o det gjorde jag, jag andades lugnt o tänkte detta kommer göra otroligt ont, men det gjorde det inte det va obehagligt o kändes lite bara, efter en stund sa ja fan är det klart snart, o då får ja svaret ja inte ville ha . eftersom det va en så pass smal nål så hade den böjt sig :O o herregud va det ända ja tänkte han skulle göra om allt en gång till, men men jag fick stå ut, när det va klart la dom mig på rygg o prata om massa olika saker o fråga hur ja kände i kroppen om det pirrade i benen osv, sen börja han spruta kallt vatten på mig o fråga hur det kändes o självklart kändes det mer vid brösten där ja ej hade bedövas, sen kom det häftiga jag kände inte ett skit alltså ja var som förlamad o det kändes ju skumt men samtidigt kunde ja andas ut för ja insåg att jag kommer verkligen inte känna ett skit under operationen, dom koppla in mig med massa slangar dropp i båda händerna massa slangar som dom satte runt mina bröst vid hjärtat osv, o sen någon slang som satt vid näsan med "extra" syre eller va det var, ja gilla inte riktig det med slangarna haha inte att det gjorde ont men just att fan detta är ingen liten operation,
sen var det dags o mamma satt vid mitt huvud dom satte upp ett skynke för så att man inte kunde se operationen o tack o lov för det ;)
dom börja skära o jag kolla på mamma o sa fan va häftigt ja känner hur dom skär men inte smärtan, mamma satt o sjöng för mig o försökte få mig på andra tankar, men ja sa till henne att vi kan prata normalt om allt o inget för ja e inte rädd längre, o vi prata om allt o inget :) det va en barnmorska med oxå vid mitt huvud som prata med mig, hade faktiskt väldigt trevligt :) även om ja inte fick lugnande så kände ja mig rätt borta,
efter en stund sa dom nu ser vi rumpan nu är foten ute o här e hon , dom lyfte upp henne linda in henne i en handuk o sa oj vilken stor bebis o hon har legat i lilla dig haha, ja såg henne bara fort innan dom skulle iväg me henne o tvätta av henne o så, min första reaktion var shiit det är en kille det såg verkligen ut som det så ja halv skrek HALLÅÅ vad e det för kön, o så tänkte ja bara ja har ju bara massa tjej kläder typ hemma haha, dom sa att snart skulle ja få veta vad de var för något o dom minutrarna kändes lååånga kan ja säga innan dom kom med henne o visa mig henne o så det är en liten flicka, dom satte henne mot mitt ansikte typ kind mot kind så ja kunde säga hej innan mamma o barnmorskan skulle iväg o väga henne o så, där låg ja medans dom sydde ihop mig o visste att nu är ja mamma nu är mitt barn ute, hon kom ut 14:47 o det var nog det häftigaste ja vart med om :D
när dom va klara med att sy ihop mig igen fick ja åka upp på uppvaket ( IVA) hette det ja låg på , där skulle ja ligga tills ja fått tillbaka känseln i benen o så, ja låg där ensam i ca 10 min innan alex kom fram bakom skynket som hängde runt min säng, ja var så lycklig av att se han komma nu var vi där alla tre ja alicia o alex, vår lilla familj, mamma kom in en stund o prata innan hon skulle åka, o vi alla var hur glada som hellst,
att se alex stå med alicia i sin famn är nog det vackraste jag sett , han såg så stolt o glad ut mitt fina hjärta,
nu orkar ja inte skriva mer är lite hungrig hehe o ska passa på o äta nu innan lilla alicia vaknar,

Ps: Hon Vägde 3985 gram och var 52 cm lång , fullt frisk var hon :)
Hennes Namn Är Alicia Engel Lewina <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: