SKRIVET: 2010-12-10, kl 00:25:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tankar...

mitt huvud dom senaste dagarna har inte gjort så mycket mer än att tänka o då menar ja inte lite heller.
tankarna är många o dom pågår dygnet runt o stör min sömn min dag allt.
jag är rädd redan nu otroligt rädd för att föda. så här kändes det inte för två veckor sen då såg jag fram emot det, men nu är det som att ja vill gråta bara ja tänker på det, ja försöker prata med alex ja ställer konstiga frågor o säger ja vet inte om ja kommer klara det, känner mig rädd, men han säger tänk inte på de nu det är ju tre månader kvar, tror inte han förstår min skräck, o ja vet inte vad ja ska göra för att få honom att lyssna, känns inte som att ja kan prata ut med någon hur jag känner, känns som alla bar ja ,ja,ja det ordnar sig,
men jo ja tror säkert det ordnar sig men hur ska ja bli av med tankarna? skräcken som ja känner,
jag är inte rädd för att bli mamma för ja vet att jag kommer att klara det hur bra som hellst,
det handlar om just förlossningen. hur ska det gå ? :/ jag kommer ha ont ja kommer öppnas o tänk om det händer något ?
usch mår verkligen inte bra av alla dessa tankar.. jag tar ett varmt bad minst en gång om dagen för att få ha min tid då ja bara kan slappna av, men det hjälper inte tankarna blir bara fler när ja är i min ensamhet o när ja inte sysselsätter mig med något,
jag vet mycket väl att vi tjejer är gjorda för att föda eller vad man ska säga,. men varför är ja så himla rädd?
jag är rädd redan nu för att mitt barn ska försvinna i spädbarnsdöd osv,
jag känner mig ensam även fast ja har massa runt omkring mig,
vet inte vad ja ska göra längre har iaf skrivit av mig lite nu kanske hjälper dom närmaste fem minutrarna,
jag kanske bara är överkänslig :/ vem vet hoppas iaf på att jag kommer kunna lugna ner mig lite snart o få riktiga förklaringar på förlossning.mm,
nu ska jag ta o äta choklad o kolla tv ,
ha det bra
Mvh:jeanette



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: