SKRIVET: 2010-12-16, kl 02:15:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mötet idag,

hejsan ..
skriver nu hade tänkt skriva efter mötet men har inte orkat, det här blir ett långt inlägg!
det gick som det gick, fick träffa min nya handläggare som har hand om mig o barnet sen när det kommer,. min fd soc tyckte det va bra om ja fick en ny nu så slipper det bli så krångligt sen,
men iaf jag kom in på mötet o kände direkt en dålig vibb från min nya handläggare som ja fick idag, det va jag min nya soc o min gamla soc o en som har hand om min lägenhet när det gäller hyror .mm.
men men min nya soc, man ska inte dömma folk i förväg men ja kände i hela kroppen vilken människa hon var,
jag har träffat så otroligt mycket folk när det gäller soc ,mm, o ja vet hur dom fungerar utan till med tanke på att ja haft olika soc hit o dit sen ja var liten, mötet börja så klart med att presentera sig, o sen höll min nya soc upp ett papper o sa det här känner du igen va ? ja sa jag är det handlingsplanen ? nej det är lvu förhandlingen svara hon okej okej sa jag , sen sa hon ja har ju inte läst så mycket om dig än med tanke på att ja ville träffa dig som person först. (det var väl snällt tänkte jag) hon hade bara läst just dom papprena ang lvu 't som nu är släppt sen i maj,
hon frågade lite om hur det sett ut nu senaste åren o så, o ja berätta lite smått så att hon fick en liten bild av vad som hänt. hon fråga om barnet va planerat o anteknade det ja sa,
min fd soc berätta att ja kan va impulsiv och att ja flyttat på olika behandlingshem haft ett missbruk  .mm,
och min nya soc sa inte så mycket ang det, sen iaf börja hon fråga hur ja mår nu hur mat vanor ser ut hur ja sover om ja håller mig från droger min ångest osv, sen sa hon ja har läst här att du skulle ha hjälp med att hantera din ångest o ja förklara att i dagens läge har ja inga problem med det, känner inte ångest eller så på det sättet blir mer trött o irriterad och går o lägger mig en stund,
hon fråga om ja ville ha hjälp o prata med en psykolog o så men ja sa att ja har den stöttning ja behöver ja brukar prata med min syster mamma jonna barnmorskan ,mm, om det är saker ja oroar mig för ang graviditeten, då börja hon prata om ett hem man bor i med sin bebis i 8 veckor då man har personal dygnet runt, o jag sa direkt nej ja behöver inget mödra hem, men hon ville inte kalla det för mödrahem utan en hjälp för mig o barnet första veckorna, jag sa att ja skulle inte klara av den stressen, ja menar ja är fullt medveten om vad det är för ställen hon pratar om. dom gör en utredning på mig o barnet o ser va ja behöver hjälp med eller om ja inte behöver någon hjälp. o sen skriver dom allt ja gör med mitt barn hur ja beter mig ,mm, o ja visst det kanske skulle hjälpa vissa , men ja vill inte känna massa press när mitt barn kommer veta att ja är bevakad dygnet runt, och dom ska rätta mig o tala om för mig hur ja ska hantera mitt barn" nej tack. ja är hundra procent säker på att ja klarar detta på min egenhand med alex o stöttning från familj osv, behöver inte sitta på ett hem för att få stöd, hon mena på att men tänk om du skulle va helt slut en dag då kan det väl va skönt att kunna lämna ifrån sig bebisen i någon timme,. ? ehm ja men det kan ja väl göra till alex i så fall ? sen börja hon att ja det kan ju vara väldigt jobbigt om bebisen skulle skrika mycket på natten man kan ju känna en frustation .mm,
vad menar hon ? att ja skulle slå mitt barn eller skrika på det att det skulle hålla käften ? NEJ aldrig i hela mitt liv, tror många som får barn fattar vad det innebär. som tur är detta frivilligt, jag behöver inte göra detta o ja sa nej hon tyckte iaf att ja skulle gå in på deras hemsida o kolla lite vi ska ha möte i januari igen o ska prata mer om det då sa hon. är så glad att ja får säga nej i detta läget för hade ja haft lvu är ja hundra på att hon hade placerat mig där,. men ja är klar med att flytta runt på massa ställen det är en sak som e säker,.
sen sa hon ja har ju iaf läst lite o är ju så klart lite orolig, ja svara :
jo pga min bakrund det är alla.
aa sa hon det är faktiskt det ja oroar mig för,
men nu är det så att folk säger att man ska se frammåt ? varför dömmer alla soc mig pga min bakrund ? vad fan har det med mig o mitt barn o göra nu ? ja har gått vidare det som skett har skett men här står ja idag på mina egna ben,. varför då hela tiden påminna mig om den person ja var o vad jag gjorde ?
hon börja fråga om ja tar urinprover ja sa att jag har gjort med jag slutade med det nu tar ja bara om soc säger att vi vill ha ett urinprov , vilket ja ställer upp på när som hellst, o då fick hon sig en ide o ska nu se till att jag ska ta urinprov på beroende center ? :O en gång i veckan där min pappa som vart sprut narkoman i 42 år tar prover! , hon mena på att det kan vara ett bra stöd för mig själv, ja tala om för henne klart att jag behöver inte bevisa något för mig själv längre , jag vet vart ja står idag o det finns inte en chans att ja skulle röra en drog igen. o speciellt inte när ja är gravid o ska bli mamma, så ska ja gå o ta urin prov så är det er ja bevisar det för ingen annan, det är inte för min skull utan för eran , för att ja ska slippa massa tjat o misstankar.
min fd soc sa att ja behöver bara ta prov vid behov men min nya tyckte att hennes ide lät bra. ja sa hur ska ja ta mig till andra sidan stan utan busskort en gång i veckan, men det löser vi svara hon. så här sitter ja nu igen som en idot, är så besviken ja orkar inte ska ja behöva gå igenom allt igen ?`pga att min nya handläggare e nojjig pga min bakrund, varför ska ja egentligen bevisa massa skit för henne ? när ja inte ens behöver bevisa något för mig själv längre,
förvånar mig inte om hon ska utreda mig o bebis sen. ja menar hon dömde mig direkt efter den ja var o vad jag gjort tidigare i livet o det va det ja mena med att ja kände av vilken typ hon var redan när ja tog hennes hand.
jag kommer att klara detta hur bra som hellst ja kommer att bli en grym mamma o alex en grym pappa. jag behöver ingen jävla moral kärring som kommer in i mitt liv o ska dömma mig efter den ja var!!!
jag orkar inte trodde ja skulle få vara ifred.! men nu börjas det,, precis som vanligt med nya handläggare varenda gång har ja fått bevisa massa, har precis accepterat min fd soc för att hon tillslut såg min förändring o den ja är idag ,.
orkar inte skriva mer blev nu upprörd igen hoppas ni förstår,
jag är stark , ja fixar detta , ja har all stöd ja behöver , kan hon inte bara inse det,
Mvh : Jeanette



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: