SKRIVET: 2011-11-28, kl 12:40:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

depp..?

Satt o fundera.. jag hamnade i depp i en lång period nu för inte så länge sen, tror den börja i september o slutade nu i november. två månader med ständig ångest. natt som dag, hade hjärn spöken o tankarna snurra var stressad o mådde helt enkellt skit, innombords! på utsidan såg det ut som ja mådde bra, det var bara vissa dom närmaste som visste hur jag egentligen mådde! o tex pappa osv såg inte "livsglädjen" längre. den ja brukar ha.
vad berodde detta på ? jag vet faktiskt inte.. blandade saker plus min stress inombords, alex flytta ja satt i en lägenhet som var alex o hyrorna betalades inte, ja försökte vara en bra mamma ändå, o jag lyckades!
jag sa till mig själv att vad du en gör så visa det inte för alicia.. var glad prata som du brukar. ja var så rädd att hon skulle känna av hur jag mådde, ofta när hon somnat bröt ja ihop. låg o grät som ett litet barn medans jag såg henne.. sa förlåt till henne många gånger, för att jag inte kunde ge henne allt ja ville (inte saker o så) men ett tryggt hem en positiv o glad mamma som hade ork till att ge henne all den tid hon behövde, ja började dra ut o festa minst en gång varannan vecka. då alex eller morfar eller gudmor hade henne! det var fel jag vet.. o hade jag kunnat ändra på något så hade jag gjort det, två månader till "spillo" ursch spyr av bara tanken.
som tur är har det vänt jag sökte hjälp pratade med psykolog o läkare!.. nu -->> jag känner mig starkare, jag älskar varge sekund trotts att jag är sjuk, alicia sover brevid mig varge natt o jag håller om henne tills jag somnar, jag har druckigt 4-5 öl på en månad o det var ett par helger sen, jag känner inget sug ( inte för att ja är alkis) men ja mår illa av tanken ut på krogen osv., syster fråga häromdagen om vi kanske skulle ut i helgen som kommer, o jag sa nej, känner inte för det. sitter hellre hemma o kollar film o umgås med min dotter o äter gott. jag mår bra nu. o jag är så himla glad över det. fick mediciner för en månad sen för min panik ångest, o jag använde dom 1-2 veckor o nu ligger dom bara här, tänker inte ens tanken på att ta en, även om ja "måste" enligt läkaren , eftersom att det kan vända på två sek så är jag depp igen, men jag tror inte på det där! det handlar om vilja o styrka o reda ut det, tex varför mår jag dåligt? jo pga detta o detta. finns det något som kan få dig att må bättre ? ja detta o detta! förstår ni ? man måste reda ut det. o det va precis vad jag gjorde! Jag Mår BRA nu! självklart jobbigt att sitta inneboende hos min syster i väntan på ett nytt hem osv, men jag fixar det! de vet ja, allt kommer bli bra! det är redan på god väg<3 Älskar Min Alicia såå otroligt Mycket.. o jag kommer aldrig släppa henne! mamma ska fixa allt, det kommer bli bra! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: